top of page

Škola zpětné vazby

Ve školním roce 2022/23 u nás proběhla pravidelná návštěva České školní inspekce. Závěry jejího šetření
i celou inspekční zprávu nabízíme právě na této stránce.

Vitae_MEDIA_48.jpg

Co hodnotí Česká školní inspekce?

Podívejte se, co hodnotila Česká školní inspekce a jaké byly závěry z jejího šetření. Pro úplnost si můžete pročíst i celou zprávu z hodnocení České školní inspekce.

Na co klade důraz školní vzdělávací program?

Jakým směrem se škola profiluje?

Co je pro ni ve vzdělávání žáků důležité? 

  • Školní vzdělávací program (ŠVP) se zaměřuje na inovativní metody a formy výuky, všeobecný rozvoj osobnosti žáků s ohledem na jejich vzdělávací předpoklady i specifické potřeby.

  • Škola klade důraz na vytváření pozitivního klimatu založeného na vzájemné úctě, respektu a důvěře.​

  • Specifikem vzdělávání je realizace některých unikátních předmětů,
    např. předmětů jako jsou Projekty nebo SOWa.

  • Škola sdílí pět klíčových hodnot (smysluplnost, poctivost, otevřenost, partnerství,  pozitivita) a sedm pilířů (např. otevřené společenství školy nebo progresivní přístupy  k učení a inovace), jež se promítají do filozofie vedení instituce i do komunikace se všemi aktéry vzdělávání.  

Školní vzdělávací program
Jednotažky csi program (11).png

Vytváří škola organizační předpoklady pro kvalitní výuku?

Jaká je práce ředitelky školy, podpora učitelů a jaká je kvalita zázemí školy? 

  • Vytvoření středního managementu školy i dalších vnitřních uskupení (třídní týmy, organizační a koncepční minitýmy) umožňují ředitelce školy se cíleně věnovat kvalitě učícího procesu.

  • Sami pedagogové se přímo podílí na vytváření pedagogické koncepce školy, a tím dochází k neustálému zvyšování její kvality.​

  • Investice školy i motivace vyučujících do dalšího vzdělávání se pozitivně promítá do výuky. Každoroční plán pedagogického rozvoje, který si každý pedagog zpracovává, jej systematicky posouvá v jeho didaktických dovednostech

  • Pořádáním akcí neformálního charakteru (jarmarky, vánoční slavnost apod.),
    i tematických setkání rodičů, se daří vytvářet podmínky pro zapojení zákonných zástupců.

Podmínky vzdělávání
 
  • Společným znakem vzdělávání je příznivá pracovní atmosféra.

  • Efektivitu vzdělávání podporuje i tandemová výuka, která  příznivě ovlivňuje učební klima ve třídě a účinně vede k naplňování potřeb každého žáka.

  • Žáci dodržují nastavená pravidla komunikace i chování.

  • Předkládané metody práce ve výuce podporovaly dosažení vzdělávacího cíle. Učitelé i žáci cíleně a systematicky pracovali s plánem dne i cílem hodiny.

  • Vyučující poskytovali žákům dostatek času pro řešení úloh,  formulaci odpovědí i reflexi procesů, dávali jim zpětnou vazbu využitelnou pro další učení.

  • Vyučovací hodiny cíleně rozvíjely postoje žáků, podněcovaly žáky k rozvoji kritického myšlení, učitelé vytvářeli takové podmínky, aby byli aktivní především žáci.

  • Vzdělávací strategie rozvíjely zejména vědomosti, dovednosti, postoje
    a kompetence žáků, ty jsou soustavně prohlubovány především
    v předmětech Projekty a SOWa.

  • Základem vzdělávání ve školní družině je smysluplné využití volného času a podpora příznivého klimatu.

Průběh vzdělávání
 

Jaká je školní klima, ve kterém probíhá učení? Jak jednají učitelé a jaké jsou činnosti žáků ve výuce?

 

Zpráva se vyjadřuje také k tandemové výuce
a k rozvoji klíčových kompetencí žáků.

  • Pedagogové při hodnocení využívají kombinaci sumativního a formativního slovního hodnocení, které systematicky pracuje se vzdělávacími záměry a je cíleně zaměřené na podporu motivace k učení.

  • Při přechodu na druhý stupeň nedochází k výraznému zhoršení výsledku vzdělávání.

  • V externím komerčním testování se škola řadí mezi nadprůměrně  hodnocené školy i v porovnání s víceletými gymnázii.

  • Vysokou úroveň osvojených jazykových dovedností prokazují i žáci, kteří se každý rok účastní anglických jazykových zkoušek.

  • Škola vytváří podmínky pro rozvoj nadání žáků, podporuje zejména diferencovaný přístup učitelů v některých předmětech (gradované úlohy, poskytování dalších rozvojových úkolů), v rámci učebních osnov školního vzdělávacího programu mají žáci možnost volby z různých workshopů a projektů.

  • Ve škole vedle třídních učitelů pečuje o třídní klima řada specialistů: výchovná poradkyně, kariérní poradkyně, externí speciální pedagožka pro nápravy a školní koordinátorka prevence. Zvláštní pozornost je věnována i možnostem dětí ovlivňovat chod třídy a celé školy.

Výsledky vzdělávání

Jakým způsobem škola ověřuje dosaženou úroveň vzdělání?

Jaký je systém podpory a rozvoje dětí se zvláštními potřebami či celých třídních kolektivů?

O škole pro zájemce

Rádi byste dozvěděli více o koncepci školy, ale vaše děti do Školy Vitae ještě nechodí? Přijďte na prezentaci koncepce, nahlédněte do výuky nebo se přijďte s vašimi budoucími prvňáčky podívat do školy v rámci návštěvního dne. Více o akcích školy naleznete níže a také v Aktualitách.

Ve škole se cítím bezpečně a respektuji druhé i sebe sama.

Bezpečné a respektující prostředí

bottom of page