
Co hodnotí Česká školní inspekce?
Podívejte se, co hodnotila Česká školní inspekce a jaké byly závěry z jejího šetření. Pro úplnost si můžete pročíst i celou zprávu z hodnocení České školní inspekce.
Na co klade důraz školní vzdělávací program?
Jakým směrem se škola profiluje?
Co je pro ni ve vzdělávání žáků důležité?
-
Školní vzdělávací program (ŠVP) se zaměřuje na inovativní metody a formy výuky, všeobecný rozvoj osobnosti žáků s ohledem na jejich vzdělávací předpoklady i specifické potřeby.
-
Škola klade důraz na vytváření pozitivního klimatu založeného na vzájemné úctě, respektu a důvěře.
-
Specifikem vzdělávání je realizace některých unikátních předmětů,
např. předmětů jako jsou Projekty nebo SOWa. -
Škola sdílí pět klíčových hodnot (smysluplnost, poctivost, otevřenost, partnerství, pozitivita) a sedm pilířů (např. otevřené společenství školy nebo progresivní přístupy k učení a inovace), jež se promítají do filozofie vedení instituce i do komunikace se všemi aktéry vzdělávání.
Školní vzdělávací program
.png)
Vytváří škola organizační předpoklady pro kvalitní výuku?
Jaká je práce ředitelky školy, podpora učitelů a jaká je kvalita zázemí školy?
-
Vytvoření středního managementu školy i dalších vnitřních uskupení (třídní týmy, organizační a koncepční minitýmy) umožňují ředitelce školy se cíleně věnovat kvalitě učícího procesu.
-
Sami pedagogové se přímo podílí na vytváření pedagogické koncepce školy, a tím dochází k neustálému zvyšování její kvality.
-
Investice školy i motivace vyučujících do dalšího vzdělávání se pozitivně promítá do výuky. Každoroční plán pedagogického rozvoje, který si každý pedagog zpracovává, jej systematicky posouvá v jeho didaktických dovednostech.
-
Pořádáním akcí neformálního charakteru (jarmarky, vánoční slavnost apod.),
i tematických setkání rodičů, se daří vytvářet podmínky pro zapojení zákonných zástupců.
Podmínky vzdělávání

-
Společným znakem vzdělávání je příznivá pracovní atmosféra.
-
Efektivitu vzdělávání podporuje i tandemová výuka, která příznivě ovlivňuje učební klima ve třídě a účinně vede k naplňování potřeb každého žáka.
-
Žáci dodržují nastavená pravidla komunikace i chování.
-
Předkládané metody práce ve výuce podporovaly dosažení vzdělávacího cíle. Učitelé i žáci cíleně a systematicky pracovali s plánem dne i cílem hodiny.
-
Vyučující poskytovali žákům dostatek času pro řešení úloh, formulaci odpovědí i reflexi procesů, dávali jim zpětnou vazbu využitelnou pro další učení.
-
Vyučovací hodiny cíleně rozvíjely postoje žáků, podněcovaly žáky k rozvoji kritického myšlení, učitelé vytvářeli takové podmínky, aby byli aktivní především žáci.
-
Vzdělávací strategie rozvíjely zejména vědomosti, dovednosti, postoje
a kompetence žáků, ty jsou soustavně prohlubovány především
v předmětech Projekty a SOWa. -
Základem vzdělávání ve školní družině je smysluplné využití volného času a podpora příznivého klimatu.
Průběh vzdělávání
Jaká je školní klima, ve kterém probíhá učení? Jak jednají učitelé a jaké jsou činnosti žáků ve výuce?
Zpráva se vyjadřuje také k tandemové výuce
a k rozvoji klíčových kompetencí žáků.

-
Pedagogové při hodnocení využívají kombinaci sumativního a formativního slovního hodnocení, které systematicky pracuje se vzdělávacími záměry a je cíleně zaměřené na podporu motivace k učení.
-
Při přechodu na druhý stupeň nedochází k výraznému zhoršení výsledku vzdělávání.
-
V externím komerčním testování se škola řadí mezi nadprůměrně hodnocené školy i v porovnání s víceletými gymnázii.
-
Vysokou úroveň osvojených jazykových dovedností prokazují i žáci, kteří se každý rok účastní anglických jazykových zkoušek.
-
Škola vytváří podmínky pro rozvoj nadání žáků, podporuje zejména diferencovaný přístup učitelů v některých předmětech (gradované úlohy, poskytování dalších rozvojových úkolů), v rámci učebních osnov školního vzdělávacího programu mají žáci možnost volby z různých workshopů a projektů.
-
Ve škole vedle třídních učitelů pečuje o třídní klima řada specialistů: výchovná poradkyně, kariérní poradkyně, externí speciální pedagožka pro nápravy a školní koordinátorka prevence. Zvláštní pozornost je věnována i možnostem dětí ovlivňovat chod třídy a celé školy.
Výsledky vzdělávání
Jakým způsobem škola ověřuje dosaženou úroveň vzdělání?
Jaký je systém podpory a rozvoje dětí se zvláštními potřebami či celých třídních kolektivů?

O škole pro zájemce
Rádi byste dozvěděli více o koncepci školy, ale vaše děti do Školy Vitae ještě nechodí? Přijďte na prezentaci koncepce, nahlédněte do výuky nebo se přijďte s vašimi budoucími prvňáčky podívat do školy v rámci návštěvního dne. Více o akcích školy naleznete níže a také v Aktualitách.






