Škola spolupráce

Jdeme za vizí smysluplné školy, sdílíme společné hodnoty. V učitelském povolání vidíme smysl, cestu neustálého rozvoje, vzájemného učení, spolupráce a kolegiální podpory. 

 
Zřizovatelé a vedení

JUDr. Petr Jonáš

zřizovatel školy 

právní podpora a budování systémů 

Tvoříme školu, která je přirozenou součástí života, kde je každý sám sebou, šťastný, vnitřně motivovaný se učit a rozvíjet, tvořit přátelství a týmově spolupracovat. Místo, kde se odehrává autentický život.

Mgr. Iveta Jonášová

zřizovatelka a ředitelka školy

Škola je místo, které mám ráda a kde se povedlo z naší myšlenky realizovat skutečnost. Vytváří příležitosti, poskytuje vedení a děti přijímá takové, jaké jsou.

  • Mgr. Anna Babanová

    metodička kvality výuky

    interní mentorka Hejného metody

    Spolupráce se školou pro mě znamená smysluplné hledání odpovědí na otázky co učit, jak učit a proč. Škola partnersky zve děti k učení, což je velmi inspirativní a cenné.

  • Mgr. Šárka Boldišová

    organizace chodu školy

    a péče o rodiče

    Je radost být s lidmi, kteří jsou sami sebou, přistupují k životu s poctivostí a pokorou, a umí dětem pomoci s hledáním jejich vlastních cest.

  • Veronika Černá

    personalistika

    Je mi potěšením být součástí týmu, který spoluvytváří inovativní školu. Dává mi velký smysl učit děti vnímat svět v souvislostech nejen skrze projekty. Naše škola učí děti mnohem víc než jen znalosti, a to z nich utváří samostatné zodpovědné osoby.

  • Ing. Hana Vávrová, Ph.D.

    ekonomka

    Škola mne provází celým mým profesním životem, dlouhá léta jsem stála za katedrou Vysoké školy ekonomické při výuce ekonomiky a financí. Nyní se jako ekonomka školy snažím pomáhat týmu vedením ekonomické agendy.

 
Pedagogický sbor
  • Mgr. Tereza Pěnkavová

    třídní učitelka, tandem 1. třídy

    Naši školu vnímám jako posun správným směrem. Místo, kde má každá myšlenka, sen i talent prostor pro rozvoj, sdílení i realizaci. Je to zkrátka škola pro život, který stojí za to žít a prožívat.

  • Šárka Matoušková

    třídní učitelka, tandem 1. třídy

    Možnost učit na základní škole je pro mne krokem dál. Těším se na tandemovou spolupráci, vítám příležitost učit děti jinak a věnovat jim svoji kreativitu. Den strávený s dětmi mi vždy udělá radost.

  • Mgr. Miroslava Bobáková, Ph.D.

    třídní učitelka, tandem 2. třídy

    koordinátorka školního parlamentu

    Ve škole mám možnost objevovat, co znamená vytvářet podmínky pro učení se, hru a tvorbu. Jakým způsobem lze u dětí posilovat zodpovědnost za sebe, druhé i svět. Jak budovat jistotu ve vzájemných vztazích a společně s dětmi, rodiči a kolegy učiteli prožívat v kontextu učení vědomé „tady a teď“.

  • Kateřina Dostálová

    třídní učitelka, tandem 2. třídy

    koordinátorka školního parlamentu

    Naše škola je pro mě místem, kde se sny stávají skutečností, kde žádný cíl není nedosažitelný, pokud jsme odhodláni k němu dojít, a kde jsou děti zapojeny ve smysluplném procesu učení. Baví mě být součástí této každodenní reality a zažívat s dětmi radost z vlastního či společného poznávání světa.

  • Mgr. Michaela Švandová

    třídní učitelka, tandem 3. třídy

    Škola je nedílnou součástí života každého z nás. Pro mě je to místo podpory, respektu, inspirace, bezpečí, vzájemného obohacení a sdílení. Jsem ráda, že mohu být jeho součástí a zároveň se na něm aktivně podílet.

  • Bc. Lukáš Truksa

    třídní učitel, tandem 3. třídy

    učitel artu a HV

    Život je intenzivní dlouhodobý projekt, ve kterém se nikdy nepřestaneme učit nové věci. Baví mě připravovat děti na to, aby každé z nich převzalo odpovědnost za ten svůj.

  • Klára Havrdová

    třídní učitelka, tandem 4. třídy

    Naše škola dává dětem možnost svobodně se rozhodovat a zároveň učí děti nést plnou zodpovědnost za svá rozhodnutí, což považuji za velmi důležité nejen pro děti.

  • Ing. Petr Kůrka

    třídní učitel, tandem 4. třídy

    koordinátor výuky v projektech

    Hledání kompromisu mezi svobodou a řízením, mezi vnitřní a vnější motivací. Učit se co je svoboda, kde začíná a kde končí. Zjišťování, co je empatie a jak komunikovat s druhými. Všichni toto řešíme v nějaké formě celý život a na naší škole se to můžou učit jak děti, tak rodiče a samozřejmě také učitelé.

  • PhDr. Anežka Reichelová

    třídní učitelka, tandem 5. třídy

    interní mentorka výuky čtení a psaní

    Tahle škola je taková, jakou bych si přála navštěvovat jako malá. Jsem tu ráda.

  • Mgr. Iva Loužecká, DiS.

    třídní učitelka, tandem 5. třídy

    Co se mi na této škole líbí je, že dává prostor rozkvést v celé své kráse nejen dětem, ale i učitelům.

  • Mgr. Dominika Balatková

    třídní učitelka, tandem 6. třídy

    koordinátorka ŠVP a testování Scio

    Naše škola je plná pochopení, respektu, svobody a odvahy. Právě těchto hodnot si vážím nejvíc a jsem ráda, že je prostřednictvím školy mohu předávat dále.

  • Mgr. Linda Honskusová

    třídní učitelka, tandem 6. třídy

    koordinátorka workshopů SOWy

    Škola je místo, kde (se) svobodně vzdělávám. S dětmi jsme si zrcadly a učíme se od sebe, jak přemýšlet, komunikovat a jakou cestou dojít k naším vysněným cílům.

  • Mgr. Iva Dvořáková, Ph.D.

    třídní učitelka, tandem 7. třídy

    Na nejhlubší úrovni jsme všichni stejní, ale projevujeme se, přemýšlíme a učíme se každý jinak. Dětem dáváme prostor učit se a dospívat vlastní, tedy tou nejlepší  cestou.

  • Mgr. Petr Štván

    třídní učitel, tandem 7. třídy

    Jsem rád, že jsem součástí týmu, který buduje smysluplnou školu a chce společně tvořit lepší svět.

  • Ing. Iva Jabůrková

    učitelka angličtiny a matematiky

    koordinátorka výuky matematiky 

    Tato škola plná vstřícných lidí, kteří společně hledají cesty, jak zajímavě a přitažlivě dětem přiblížit potřebné znalosti a zároveň kultivovat jejich osobnost, učit spolupráci a úctě jeden k druhému.

  • Renata Krčmářová

    učitelka angličtiny

    koordinátorka výuky angličtiny

    Jsem ráda, že jsem součástí něčeho tak velkého, jako je budování naší jedinečné školy. Již nyní je plná skvělých dětí a usměvavých kolegů. Díky nim se do práce těším každý den!

  • Evgenii Chekunov, Ph.D.

    učitel angličtiny

    Škola nabízí příležitost k realizaci vlastního potenciálu. Věřím, že každý žák má svůj jedinečný talent. Svou roli vnímám v pomoci žákům tyto talenty najít a rozvíjet v hodinách angličtiny.

  • Mgr. Kateřina Králová

    učitelka anglického jazyka a TV

    Školu chápu jako místo pro vytváření kvalitních lidských vztahů za současného rozšiřování obzorů dětí i dospělých.

  • Jana Tomešová

    učitelka matematiky a VV, dílna

    vychovatelka v družině

    Tato škola je pro mě krásná tím, že dokáže vytvářet prostředí, kam se chodí učit, rozvíjet a bavit nejen děti, ale i učitelé. 

  • Mgr. Gabriela Krčmářová

    učitelka TV

    Na škole oceňuji empatický přístup, inovativní výuku, vyhledávání a rozvoj silných stránek, talentů a živlů dětí, a také priority vedoucí k formování celistvé osobnosti dítěte.

  • Mgr. Zuzana Brožová

    intervence

    vychovatelka v družině

    Prostor pro setkávání, tvoření, objevování, pro pobyt v přírodě i ve městě. Pro život v celé jeho barevnosti. To je pro mě tato škola.

  • Petra (Becky) Červienková

    vychovatelka v družině

    vedoucí školní družiny

    Možnosť učiť na tejto škole je pre mňa výzvou a zároveň naplnením môjho učiteľského sna a to rozvíjaním nielen svojho okolia, ale aj seba samotnej a spoločne tak meniť a tvoriť svet.

  • Mgr. Tomáš Chlapečka

    učitel artu – online výtvarné workshopy

    Škola je pre mňa priestor, kde si plne zvedomujem, aké zodpovedné a náročné je formovať generáciu, ktorá ma v rukách budúci chod našej Zeme. To, čo z nej zachováme pre ďalšie generácie.

  • Marek Brož

    učitel TV

    Změň sám sebe a změníš celý svět. Možná, že tohle se máme všichni naučit a velmi mě těší, že v inovativní Škole Vitae mohu objevovat nepoznané.

  • Mgr. Lucie Pokorná

    interní mentorka didaktiky 1. třídy

    Tato škola je pro mě vzácné místo, kde si děti mohou jít za tím, co je zajímá, a cíleně a odpovědně se učit se svými nápady pracovat.

     

  • Justyna Kabelková, BSc

    odborná a metodická podpora výuky matematiky

    Mým cílem je představit dětem co nejvíce matematické krásy a přivést je k mnoha „aha“ momentům. Baví mě hledání různých metod a způsobů vysvětlení, které dětem pomohou pochopit dané téma.

  • Eva Nečasová

    podpora SOWy v oblasti IT

    Těší mne být s dětmi, sdílet s nimi zkušenosti a být u toho, když tvoří, vymýšlejí a hrají si.

 
Školní poradenské pracoviště
  • Klára Havrdová

    metodička primární prevence

    vedoucí poradenského pracoviště

    Tato škola dává dětem možnost svobodně se rozhodovat a zároveň učí děti nést plnou zodpovědnost za svá rozhodnutí, což považuji za velmi důležité nejen pro děti.

  • Mgr. Dominika Balatková

    výchovná poradkyně

    Naše škola je plná pochopení, respektu, svobody a odvahy. Právě těchto hodnot si vážím nejvíc a jsem ráda, že je prostřednictvím školy mohu předávat dále.

     

  • Mgr. Jaroslava Budíková

    speciální pedagožka

    Se školou ráda spolupracuji pro individualizovaný přístup k dětem a hledání optimálních řešení ve prospěch dítěte. Oslovují mne principy tandemové a projektové výuky i podpora seberozvoje dítěte. Ochota pedagogů naslouchat, poučit se z chyby i zájem vzdělávat se vytvářejí dobré podmínky pro vzájemnou součinnost.

  • Mgr. Linda Honskusová

    koordinátorka kariérového poradenství

    Škola je místo, kde (se) svobodně vzdělávám. S dětmi jsme si zrcadly a učíme se od sebe, jak přemýšlet, komunikovat a jakou cestou dojít k naším vysněným cílům.

 
Provozní tým
  • Eva Kostelníková

    asistentka zřizovatelů

     

  • Lukáš Brada

    školník

    Škola dokáže kvalitní a zajímavou formou naučit děti vše co je potřeba, ale i daleko více, protože v dětech probouzí zájem o dané učivo. To vše ve velmi přátelské atmosféře k dětem i rodičům. Kdykoli jsem ve škole, nabíjí mne pozitivní nálada, která zde vládne.

  • Naděžda Konečná

    pracovnice výdejny obědů

    Pohoda, přijetí, dobré vztahy, relax při fyzické práci a děti, které jsou bezprostřední, milé a přátelské. To jsou důvody, proč jsem ráda součástí této školy.

     

  • Zuzana Rejšková

    pracovnice výdejny obědů

    Je příjemné být součástí  kolektivu, ve kterém učitelé přistupují k dětem jako k sobě rovným.

 
Externí spolupracovníci
  • PhDr. Olga Doležalová

    konzultantka a metodička úprav ŠVP

    mentorka 2. stupně (přírodní vědy)

    Již mnoho let pomáhám alternativním školám s tvorbou, revizí a koordinací úprav jejich školních vzdělávacích programů. Stála  jsem u zrodu Rámového vzdělávacího programu, na jehož pilotáži jsem se podílela. Díky hlubokému vhledu do principů, na nichž stojí, mohu podporovat odvážné školy, které se nebojí vydat jinou cestou. Patří k nim i tato škola. Poznala jsem na ní neobyčejně tvůrčí tým, který spojuje společná vize smysluplné školy. Tým, jemuž vedení školy poskytuje dostatek prostoru a zároveň komplexní podporu při seberealizaci. Spolupráce se školou je pro mě radostí.

  • Nikola Křístek

    mentor výuky v projektech

    průvodce demokratickou kulturou

    V roce 2012 jsem začal prostřednictvím projektu Leknín předávat zkušenosti ze založení, provozu i ukončení činnosti sdružené školy, kterou jsme vedli s několika dalšími rodiči. Mezi prvními zájemci o nabyté zkušenosti byli manželé Jonášovi, kteří přemýšleli o založení dobré školy pro jejich tehdy ještě malé děti. Po založení školy mě opět přizvali ke spolupráci. Přišel jsem do školy, kde vidím spokojené učitele i děti, soustředěné na práci a přitom pozorné k potřebám sebe i ostatních. 

  • Mgr. Eva Růtová

    koučka vedení školy

    konzultantka procesního řízení

    Tato škola je velmi zajímavý sociální organismus. Pracuje v ní řada inspirativních lidí oddaných své práci, je postavena na vnitřní motivaci každého z nich. Je to pracoviště, kde se dá jít do hloubky, otevřeně pojmenovávat a sdílet, společně tvořit a růst.

  • MgA. Nina Rutová

    mentorka čtenářské gramotnosti 

    a kritického myšlení

    V hodinách, které jsem zatím navštívila, jsem silně vnímala propojování čtenářství se smysluplnou zpětnou vazbou. Učitelé se umějí ptát, ovládají management třídy a spolu s rozvojem čtenářství děti rozvíjejí i v dalších oblastech. Nejsou to učitelé -začátečníci. V hodinách vidím to, o čem si lze leckde odděleně číst, ale málokde to lze vidět v praxi v takové míře a komplexnosti jako v této škole. To je velkou motivací pro těžiště mé práce - semináře pro učitele. Když vidím, jak dodržování určitých zásad funguje v praxi, že žáky i učitele vede k úctě, sebeúctě a hlubšímu myšlení, je to nesmírně posilující!

  • Mgr. Kateřina Vrtišková

    mentorka čtenářské gramotnosti a výuky venku

    Ráda se celý život nechávám inspirovat z nejrůznějších zdrojů. A pak zkouším, co mi funguje, co přináší prospěch dětem, rodičům. Zároveň mě těší sdílet své zkušenosti s ostatními. Proto si cením příležitosti spolupracovat s týmem této školy, jejíž filozofie je mi velmi blízká. Věřím, že to bude přínosné pro obě strany a hlavně pro děti.

  • Mgr. Magdalena Málková

    mentorka matematiky Hejného,

    projekt Kolegiální podpora

    Tuto školu sleduji od jejích počátků. Nejen, že jsem znala zakladatelku a ředitelku Ivetu Jonášovou, se kterou jsme se poznaly na projektu Leknín, ale zaujal mě koncept školy jako takový. Partnerství se žáky, práce na vlastních projektech, přátelské klima školy, výborní a jedineční pedagogové. V neposlední řadě fandím menším soukromým školám, sama jsem spoluzřizovatelka jedné podobné. Mám radost z toho, že si můžeme vzájemně předávat zkušenosti.

  • Mgr. Kateřina Čiháková

    mentorka badatelsky orientované výuky

    Školu znám od jejích začátků a držím jí palce. Je mi sympatické její směřování a odvaha začínat s novými věcmi jako je Lesní družina. Proto jsem se rozhodla ji podporovat v zavádění badatelsky orientovaného vyučování do výuky přírodovědných předmětů. Při této metodě poznávají děti přírodní děje jako vědci, samy při ní zjišťují, co je o tématu známo, hledají výzkumné otázky, navrhují a realizují pokusy a pozorování, vyhodnocují výsledky a hledají souvislosti a aplikace v každodenní životě. Děti přitom aktivně pracují, získávají nové dovednosti včetně schopnosti spolupráce a prezentace a zvyšuje se u nich motivace k učení. 

  • Mgr. Denisa Dědičová

    mentorka a interní lektora v oblasti osobního a profesního rozvoje

    Se vznikem projektu Hodnotový učitel jsem se rozhodla pomáhat školám a učitelům, kteří ve své práci vidí smysl a chtějí se zdokonalovat nejen po stránce profesní, ale i lidské. Dává mi velký smysl spolupracovat s inspirativními učiteli a inovativními školami, které chtějí dělat věci jinak. Učitelé jsou druhým nejdůležitějším hodnotovým vzorem dětí, hned po rodičích a rodině. Tím, jací jsou a jak učí mají vliv na utváření vzorců myšlení, které může děti do budoucna ovlivnit. Čím lepším příkladem jdou, tím lepší jsou jejich výsledky. A já se jim v tom snažím pomáhat.

  • Mgr. Michaela Králová, Ph.D.

    mentorka matematiky Hejného, projekt Inovace ŠVP

    Motivací pro spolupráci se Zákldní školou Vitae v rámci projektu je filozofie školy a otevřenost vůči novým myšlenkám, zároveň i zapojení do druhého projektu společnosti H-mat, Kolegiální podpora, cíleném na profesní rozvoj učitelů.

  • MgA. Radana Lencová, Ph.D.

    autorka, mentorka a didaktická konzultantka písma Comenia Script

    Škola je pro mne místem setkávání a vzájemné inspirace dětí, učitelů a rodičů. Alternativní škola Vitae je pro mne příjemnou výzvou ke spolupráci v otevřeném a tvůrčím prostředí.

Základní škola Vitae, s. r. o. (dříve Škola Můj Projekt – základní škola Praha, s. r. o.)

 

Chomutovická 1443/4

149 00 Praha 11

skola@skolavitae.cz

IČ: 24736490

IZO: 181033518

ID datové schránky: z5fud8i

Ředitelka: +420 608 948 311 

Družina:   +420 602 255 727

O škole
Třídy
Praktické info
Zápis/Přestup
Akademie Vitae
®

© Škola Vitae 2014-2020

® Škola Vitae, Akademie Vitae

  • Facebook
  • YouTube