Škola partnertsví
Stavíme na vztazích, spolupráci a komunikaci. Víme, že základní škola je každodenní součástí rodinného života. Chceme, aby rodina i škola byly
v harmonii založené na dobrých vztazích, podpoře a vzájemné komunikaci. Jen tam, kde je důvěra, může být bezpečný prostor pro učení a inspiraci.
Rodiče vnímáme jako součást školy a procesu učení dětí. Klíčem ke spolupráci je otevřená, respektující komunikace. Jsme připraveni
s Vámi mluvit, sdílet myšlenky, nápady a přání. Rádi s Vámi probereme témata, která vnímáte jako důležitá. S důvěrou se tak
na nás můžete kdykoli obrátit.
Tereza Cachová
zástupkyně ředitelky
Na koho se ve škole můžete obracet
Zjistěte, na koho se můžete obracet v případě,
že potřebujete odpovědi na své otázky, máte podněty ke zlepšení či jen čistě organizační záležitost, kterou potřebujete vyřešit.
třídní tandemy
pečujeme o celou třídu
Tandemoví vyučující jsou zodpovědní za chod i klima celé třídy. Můžete si vybrat, na koho z tandemu se obrátíte, vyučující se snaží si veškeré informace předávat. Pomocí pravidelných setkávání s celým pedagogickým týmem třídy je tandem vyučujících také informován o práci dětí v jednotlivých předmětech. Výchovné i vzdělávací strategie a případné obtíže se snažíme řešit vždy ve třídním týmu tak, abychom postupovali jednotně.
Informace, které nám poskytnete o dětech a jejich potřebách mohou tandemovým i ostatním vyučujícím pomoci.
S třídními tandemy také prosím konzultujte omluvenky dětí či další agendu týkající se školního rozvrhu.
ostatní vyučující
učíme partnersky a s pochopením
Pokud chcete získat informace týkající se výuky jakéhokoliv předmětu, obracejte se prosím přímo na jednotlivé vyučující.
I v případě obtíží dětí v jednotlivých předmětech se můžete obracet přímo na vyučující. Na týmových setkáních je vše sdíleno i s tandemovými vyučujícími.
JuDr. Petr Jonáš
zřizovatel školy
stojím za vznikem školy
Zřizovatel školy je zakladatelem školy a zřizovatelem školské rady. Stanovuje podmínky pro vznik celé organizace, její změny
a organizační uspořádání. Schvaluje koncepci vzdělávání a její změny. Je zodpovědný za strategický rozvoj organizace, stanovuje pravidla a zásady jejího fungování. Jmenuje
a odvolává ředitele/ředitelku a dbá na to, že se škola chová
v souladu s platným právem.
Mgr. Iveta Jonášová
ředitelka školy
pečuji o celou školu
Veškerá školní agenda se nakonec sbíhá u ředitelky školy, která je zodpovědná za chod školy ve všech oblastech. O dění ve škole je informována prostřednictvím pravidelných porad
s vedoucími pracovníky školy. Pokud nenajdete cestu
k odpovědi na vaše otázky u vyučujících či ostatních pracovníků školy, kontaktujte prosím přímo paní ředitelku. S důvěrou se na ni můžete obracet ve všech provozních i pedagogických otázkách.
Mgr. Tereza Cachová
zástupkyně ředitelky
organizuji chod školy a pečuji o rodiče
Tereza má v kompetenci organizaci chodu školy a péči o rodiče. Řeší přestupovou dokumentaci, přijímací pohovory pro rodiče (tzv. qsorty), smlouvy se školou, nejrůznější žádosti, stipendijní program a spravuje informace v matrice.
Tereza je též hlavní kontaktní osobou pro rodiče za vedení školy, od ní tak obdržíte veškeré důležité informace týkající se organizace školního roku, změn či nastalých opatření. Kontaktujte ji prosím i v případě, že máte dotazy ke školním akcím, stravování dětí, rozvrhu, Kafárnám, kroužkům ve škole či k platbám školného.
Barbora Kubitová
specialistka pro provoz
a administrativu
organizuji systémy pro školu
Na Barču se můžete obracet tehdy, když:
-
Vaše dítě ztratilo ISIC nebo mu karta nefunguje,
-
chcete poradit se systémem Edookit či do něj potřebujete nový přístup,
-
řešíte cokoli k zápisu do 1. třídy.
Mgr. Dominika Balatková
metodička a koordinátorka školního vzdělávacího programu
rozvíjím školní vzdělávací program
Školní vzdělávací program (ŠVP) je škola povinna tvořit dle Rámcového vzdělávacího programu (RVP). Pokud máte dotazy
či připomínky ke školnímu vzdělávacímu programu, k náplni
či časové dotaci jednotlivých předmětů, obracejte se prosím na Dominiku.
Mgr. Dominika Adamová, Md.E.
metodička prevence
věnuji se prevenci rizikového chování a vztahům mezi dětmi
Metodička prevence úzce spolupracuje s celým týmem školy
v rámci zajištění prevence rizikového chování. Jejím úkolem je mapování klimatu školy a tříd, zajišťování preventivních programů a případná včasná intervence. Domi také pomáhá vyučujícím i dětem při řešení vztahových obtíží, konfliktů, ale
i při nepohodě ve škole, třídě či při učení. Rodičům nabízí konzultaci při řešení psychosociální podpory dětí i rodiny. Ve složitějších situacích pak nabízí kontakty pro pomoc odborníků.
Domi se společně s kolegyní Irčou věnuje také nadaným dětem.
Mgr. Petr Kůrka
výchovný poradce
věnuji se podpoře respektujícího chování dětí ve škole
Výchovný poradce se ve Vitae věnuje především řešení výchovných obtíží a zajištění bezpečného prostředí pro všechny. Petr tak umí poradit při řešení nevhodného či nerespektujícího chování.
Mgr. Simona Lazárková
speciální pedagožka
hledám cesty k úspěchu pro každého
Speciální pedagožka ve Škole Vitae má v kompetenci řešení specifických potřeb učení. Ve spolupráci s učiteli tak diagnostikuje výukové obtíže a připravuje intervenční opatření. Na Simču se tak obracejte v případě, že se potřebujete poradit
o specifických poruchách učení, chcete navštívit pedagogicko-psychologickou poradnu či jiné obdobné pracoviště. Simča má též v kompetenci inkluzi dětí s odlišným mateřským jazykem.
Mgr. Linda Hadaš Honskusová
koordinátorka kariérového poradenství a vzdělávání
pomáhám s budoucím studiem a s výběrem povolání
Škola postupně do své koncepce zařazuje i kariérové vzdělávání. Součástí je nabídka poradenských služeb v rámci výběru střední školy či budoucího povolání. Na Lindu se tak můžete obracet, chcete-li vy nebo vaše děti prokonzultovat právě tyto oblasti. Více o kariérovém vzdělávání a poradenství na škole zde.
školská rada
dohlížíme na kvalitu vzdělávání
Školská rada je orgánem školy zastupující rodiče, učitele
i zřizovatele školy, podílejícím se na správě školy. Kompetence školské rady jsou poměrně široké a všechny je najdeme vyjmenované v § 168 školského zákona. Především jde ale
o vyjádření se ke koncepčním změnám ve školním vzdělávacím programu, schvalování školního řádu a výroční zprávy
o činnosti školy. Školská rada také projednává návrh rozpočtu školy a inspekční zprávy ČŠI. Může se podílet na zpracování koncepčních záměrů rozvoje školy a navrhovat opatření ke zlepšení hospodaření. Důležitou funkcí školské rady je zastupování rodičů v jejich dotazech ke školnímu vzdělávacímu programu či k postupům v nejrůznějších situacích. V takovém případě vyzývá školská rada ředitelku školy k vysvětlení. Školská rada má tak možnost efektivně a na půdě školy projednat řadu témat předtím, než by došlo k jejich zveřejnění
v úředním či mediálním prostoru. Členové a členky školské rady jsou voleni na období tří let. Tato rada se schází nejméně dvakrát ročně, podněty od svých voličů je ale připravena řešit
i v mezidobí. Zástupcem rodičů je v současné době Ing. Jan Novotný. Kontakt na Jana i na ostatní členy školské rady najdete zde.
Petra Pešičková
vedoucí družiny
organizuji chod družiny
Petra se ve škole věnuje organizaci chodu družiny. Pokud tak potřebujete poradit s družinovým rozvrhem, máte otázky
k náplni času ve školní družině či potřebujete řešit organizační záležitosti týkající se družiny, obracejte se prosím přímo na Petru.
Ve škole se cítím bezpečně a respektuji druhé i sebe sama.
Bezpečné a respektující prostředí