top of page
  • Obrázek autoraJiřina Sára Ohrazdova

Novinky v 1. třídě - také cítíte to jaro ve vzduchu?

Copak je u nás nového? Ve třídě se staráme o řasokouli. Ukončili jsme měsíční téma lidské tělo. Děti si donesly své encyklopedie a spolu s některými šesťáky hledaly odpovědi na své otázky. Starší děti četly a mladší odpovědi zaznamenávaly. Byla to moc hezká a přínosná spolupráce.

Děkujeme!




Už je cítit jaro ve vzduchu, a tak jsme začali zkoumat svět rostlin. Pozorujeme první jarní květiny, kreslíme obrázky, měníme výzdobu ve třídě, skládáme puzzle, čteme, modelujeme. Jaro, už se na tebe těšíme! Možná i proto mají děti nyní více energie ;-)




Věděli jste, že děti baví uklízení? Možná jste si toho doma nevšimli, ale ve škole se nám to opravdu podařilo! Děti utřely poličky od prachu a již se pravidelně o pomůcky starají. Vyleštily okna ve třídě, na chodbě, u kabinetů. Zametly celou chodbu. Posbíraly odpadky na školní zahradě i okolo plotu zvenku. Ano, udržovat pořádek v průběhu dne někdy těžší, ale generální úklid nám jde skvěle, velká pochvala!




A co se teď učíme? Pilně počítáme, skládáme krychle, zapisujeme půdorys stavby a trénujeme prostorovou orientaci. Již čteme malá tiskací písmena, vyskládáváme slova z pohyblivé abecedy a všímáme si slabik "di, ti, ni, dy, ty, ny". Také již více dáváme pozor na krátké a dlouhé samohlásky.




Zažili jste někdy, že by vám slepice zobala zrní z ruky? Čichali jste někdy k vlně od ovce? Vyzkoušeli jste si, jak hebká či hrubá je srst kozla a kůzlete? Poznáte rozdíl mezi rohem krávy a berana? A jaké je riziko, když krávě roste roh křivě směrem k hlavě? Může ji to i zabít? Nejen toto se děti dozvídaly na Toulcově dvoře. Bylo krásné slunečné dopoledne. Po programu venku jsme byli rádi, že jdeme zase do tepla. Přece jen si na to jaro ještě chvíli počkáme.





V angličtině cvičíme jógu, děti trénují slovní zásobu pojmenovávání částí lidského těla. Přečetli jsme si knihu "Very hungry caterpillar". Začínáme se slovní zásobou jídla. Můžete se kouknout na video.

bottom of page