Duben v druhé třídě
- Jiřina Sára Ohrazdova
- 1. 5.
- Minut čtení: 2
Milí rodiče,
jaro je již v plném proudu a my v druhé třídě máme zase mnoho dalších důležitých prožitků a poznatků. Děti pilně počítají v prostředí hejného matematiky, procvičují čtení s porozuměním, většina se těší na psaní do písanky, hrají hry v angličtině. Připravovali jsme se na triády, opakovali, ověřovali, co již umíme. A tak víme, za co se můžeme pochválit, co budeme ještě zlepšovat. A co je krásné pozorovat, děti se umí navzájem podpořit, ocenit. Velmi si těchto momentů vážíme.
Díky zápisům do první třídy jsme měli i víc dnů venku. Zažili jsme tedy i rozmanitý program mimo prostory školy a moc jsme si ho užily. Většinu dětí nadchla neviditelná výstava, kde jsme bez použití smyslu zrak prošli několika místnostmi a prozkoumávali je dalšími smysly. Bylo to opravdové dobrodružství být potmě a mít tolik prožitků! Také se nám líbilo v muzeu filmu, kde si děti ve skupinkách vytvořily krátkou animaci. Navštívili jsme kino a shlédli film Planeta Praha, a tak víme, jak se zvířata umí adaptovat na prostředí města. Prozkoumali jsme Mořský svět a viděli chobotnici zblízka! Trochu nám bylo líto zvířat v zajetí, v moři by jim bylo určitě lépe, ale vidět detaily podvodního světa bylo také okouzlující.
Stali jsme se patrony Milíčovského lesa! Pomáháme tedy přírodě v blízkém okolí, aby se zvýšila biodiverzita tohoto území, tzn. aby tam bylo více druhů rostlin a více druhů brouků a dalších živočichů. Někteří brouci žijí ve starším dřevě, či v hromadách dřeva, a tak jsme sbírali dřevo v okolí a dávali ho na hromadu. Jiným broukům se zase daří v místech, kde je pevnina, ale zároveň i voda, což jsou například okraje potoků. Proto jsme kultivovali strouhu, která vede k rybníku a dělali tam překážky, aby tam voda vydržela co nejdéle. Děti se zapojily s nadšením, během práce byly od bláta a přitom byly spokojené a šťastné. A bonusem nám bylo pozorování žáby v jezírku. Tomu říkáme smysluplné propojování s přírodou.
Tak schválně, poznáte rozdíl?
Ano, je to to samé místo, první fotka je z 30.4. a druhá ze začátku dubna. Je to naše bylinková zahrádka, kterou jsme loni zakládali. Rostlinám se daří, protože se naši druháci o zahradu rádi a pravidelně starají. Daří se i záhonku u vchodu do školy, kde se květiny již krásně rozrostly. A protože máme šikovné zahradníky, naseli jsme další kytky a zeleninu. Už nám vylézají ředkvičky, česnek, měsíček lékařský, vzklíčila semínka "motýlí louka", roste nám mangolt vysetý loni, vysemenil se nám z loňska kopr. To je prostě radost! Za chvíli bychom mohli na zahradě pořádat exkurze. :-)
Děkujeme, že i vy rodiče jste tohoto součástí, i vy jste na zahrádce pracovali a tvořili ji spolu s námi. Jsme vděční za komunikaci s vámi na triádách a vaší otevřenost a vstřícnost.
Mějte krásný májový čas.
Comments