• terezapenkavova

Zpráva z výuky 4.1. - 8.1. 2021

Sníme o poznání času ze všech stran stejně jako čas poznává nás.



Integrované bloky


V prvním týdnu po vánočních svátcích jsme se pustili do velkého měsíčního tématu s názvem Čas a kalendář. Nejprve jsme si hodně povídali o tom, co už každý z nás o tématu ví a co bychom se chtěli dozvědět. Většina z nás sní o tom naučit se určovat a poznávat čas na hodinách a tak se nesmírně těšíme, že koncem měsíce ledna už dokážeme rozšifrovat časové údaje na rozvrhu v souvislosti s tou podivnou věcí na zdi, které se říká hodiny.


I tento týden byl plný užitečných informací. Dozvěděli jsme se čím vším je možné čas měřit, kolik sekund má minuta, kolik minut má hodina, kolik hodin má den, kolik dnů má týden a měsíc a rok, kolik měsíců má rok, že spoustu věcí najdeme v kalendáři a ještě k tomu to, že tohle všechno nějak souvisí s vesmírem. Wow!


No a nezapomněli jsme ani na psaní. Už píšeme do opravdových písanek, které jsme si přes Vánoce měli možnost prohlédnout. Mimo jiné procvičujeme poznávání slov pomocí obrázků a jejich zápis. Nezapomněli jsme ani na krátkou a dlouhou slabiku a máme radost z toho, že čtení vzkazů na tabuli nám jde lépe a lépe.


Matematika


V matematice krokujeme jak o život. Dokonce už víme, jak krokování zaznamenat pomocí šipek. Připravili jsme se na to, že příští týden už to zvládneme každý sám nebo ve dvojicích a rádi bychom si vytvořili mini krokovací pásy, které nám pomohou v matematických krokovacích představách.


Anglický jazyk


V angličtině jsme zopakovali vše, na čem od začátku školního roku pracujeme. Známe toho už opravdu hodně, barvy, čísla, jídlo, hračky, základní instrukce a další. Mimo jiné jsme tohle všechno procvičovali formou nové hry BINGO. Byla to zábava a ještě k tomu jsme si vše osvěžili, takže si můžeme být v angličtině stále jistější.


Art


Art byl ve znamení zimních vesniček a skupinové práce. Tady jsme si opravdu zažili své. Jak to udělat když ta chce to a ten zas tohle, že tomu se líbí to a té se to nelíbí… no mazec. Nicméně jsme se nakonec dokázali nějak domluvit, což byla výhra a velká umělecká díla mohla vzniknout. Nakreslit vesničku voskovkami byla jedna věc, ale pak to přišlo… celou vesnici pokrýt aquarelovými barvami v zimních odstínech. Překvapilo nás, že voskovka být zastíněná prostě nechce a veškerý nátěr odháněla do stran. Na závěr jsme celou malbu otiskli na druhou půlku papíru a to pak vznikl odraz vesničky v jezeře. Závěrem jsme vše zhodnotili a zjistili, co příště udělat lépe. Někteří a některé z nás si celý proces toužili vyzkoušet znovu doma.


Den venku


V pátek jsme vyrazili do pohádkově zasněženého Kunratického lesa. Měli jsme čas se pořádně vyřádit a užít si sněhové nadílky, ale také na poznávání a objevování. Objevili jsme dva stromy, které jakoby nebyly zdejší. A taky že ne, byly to stromy původem z Ameriky a teh název byl Sekvojovec kalifornský. Pak jsme zjišťovali, který z nich je vyšší. A povídali jsme si o dalších vztazích jako těžší a lehčí nebo rychlejší a pomalejší.








Základní škola Vitae, s. r. o. (dříve Škola Můj Projekt – základní škola Praha, s. r. o.)

 

Chomutovická 1443/4

149 00 Praha 11

skola@skolavitae.cz

IČ: 24736490

IZO: 181033518

ID datové schránky: z5fud8i

Ředitelka: +420 608 948 311 

Družina:   +420 602 255 727

O škole
Třídy
Praktické info
Zápis/Přestup
Akademie Vitae
®

© Škola Vitae 2014-2020

® Škola Vitae, Akademie Vitae

  • Facebook
  • YouTube