• danielaruzickova6

Zpráva z výuky 1. třídy 20. - 24. 9. 2021

Slavíme příchod podzimu






Společně jsme oslavili první podzimní den. Vysvětlili jsme si, co je rovnodennost a jak ji lidé dříve slavili. Navázali jsme na jejich tradici, kdy lidé věděli, že se potřebují spolehnout na druhé, protože příroda už jim pomoci nemůže. Chovali jsme se k sobě tedy hezky, vzpomínali u svíčky na uplynulé léto, se kterým jsme se rozloučili.


Pokud děti chybí delší dobu, můžete si přijít do školy pro matematiku, cviky na uvolnění ruky a další materiály a s dětmi si vše dodělat. Najdete je v jejich boxíku ve třídě. V Edookitu uvidíte, na jaké straně jsme. Tady ve Zprávě z výuky je popis toho, co jsme dělali. Pokud se jedná o krátkou absenci, s dětmi věci doplníme ve škole.


Děti dostaly ISIC karty na obědy. Prosíme, ať je mají každý den s sebou. Kdo chyběl, kartičku dostane, až přijde do školy.


Připomínáme: Děti mají být ve třídě nejpozději v 8:15. Prosíme o ranní dochvilnost. Děti nemají šanci se v klidu připravit, popovídat si s ostatními a seznámit se s překvapením nebo ranním úkolem. Děkujeme za spolupráci.



Český jazyk - Daniela a Kristýna


Trénujeme správný posed u kreslení a úchop tužky při cvičeních zaměřených na uvolnění ruky. Prosíme zkuste i doma, pokud si děti kreslí, připomínat tyto návyky. Důležité je, aby děti měly uvolněnou ruku a stopa tužky nebyla vytlačená i na druhé straně.

Při odpoledním čtení nás zajímá, jak dopadne příběh Elzy z knihy Zuzany Pospíšilové Na Elzu je spolehnutí.


Matematika - Daniela a Šárka


V matematice jsme počítali cestující ve vagonech a zapisovali jejich počty do tabulky. Pomocí dřevěných vláčků jsme si modelovali kratší a delší vláčky. Vše jsme si zahráli nebo pomocí manipulativ vyzkoušeli, abychom to lépe pochopili. Hledali jsme cestu bludištěm a také jsme přemýšleli, kterých lentilek je nejvíce, kterých nejméně a co musíme udělat, aby jich bylo stejně.


Projekty - Daniela a Kristýna


V projektech jsme vytvořili naši bosostezku. Materiály, které jsme si nasbírali při dnech venku, jsme využili a vznikl zážitek pro naše chodidla. Museli jsme nejprve najít vhodné místo na školní zahradě, shrabat napadané listí a vyhloubit díru, aby naskládané materiály držely na správném místě. Ještěže jsme měli plán projektu. Příští týden ji ještě rozšíříme.


Anglický jazyk - Kristýna a Drahomíra


I v hodinách angličtiny se stále seznamujeme, proto každou lekci zahajujeme hrou na jména- tento týden to byla Pillow swap. (děti vysvětlí :)) Vyráběli jsme také vlastní stolní hru na trénování barev a také prvního počítání v angličtině. Naučili jsme se otázku What’s your favourite colour? a na vlastní kůži si děti zkusily zahrát živé pexeso.


Art - Kristýna a Drahomíra


V hudební části Artu jsme se naučili novou písničku Dračí trampoty, která nám ukázala, že drak, který má sedm hlav, nemá život jednoduchý. Jak se domluvit, když každá hlava chce dělat něco jiného? Píseň jsme si i zdramatizovali.


Den venku - Daniela a Kristýna


V pátek jsme se vydali na Petřín, kde je čtrnáct zastavení Křížové cesty. Vše je značené římskými čísly, takže se nám velmi hodilo, že už je umíme a mohli jsme si najít, kde cesta začíná a jak pokračuje dál. Také jsme se naučili, jak se chováme v dopravních prostředcích a svezli jsme se lanovkou. Viděli jsme Pražský hrad, chrám sv. Víta i Petřínskou rozhlednu.