• terezapenkavova

EKOSYSTÉM LESA, LOUKY A RYBNÍKA

Jak sám název napovídá, naší velkou epochou bylo téma Ekosystém. Vybrali jsme si 3 a ty pak prostudovali od hlavy až k patě. Za ekosystém lesa jsme se zaměřili hlavně na druhy lesů a to nás dovedlo k poznávání stromů listnatých i jehličnatých. V souvislosti s tím jsme navštívili Dendrologickou zahradu Praha. Tam jsme dřeviny vyhledávali, zkoumali jejich listy, strukturu a taky se mohli porozhlédnout po stromech né tak typických pro střední Evropu.


Při povídání si o dalším z ekosystémů, čímž byla louka, jsme se zase víc probádali říší hmyzu. To nás dovedlo k Včele Medonosné, která nás uchvátila svojí pracovitostí a oddaností. Dokonce k nám zavítal včelař, který nám tyto včelky ještě více přiblížil a dodal hned několik zajímavostí a faktů. Nakonec jsme si také mohli vyzkoušet včelařský klobouk.


V DDM Smíchov - Stanici přírodovědců jsme si kromě přírody obecně přiblížili ekosystém rybníka. Ve škole jsme se poté zamýšleli co má žába, labuť a štika společného. Z tohoto nám vzniklo hned několik otázek, na které jsme hledali odpovědi každý po svém. Společné sdílení vybádaných odpovědí nás přimělo ke krásné diskuzi.



ČESKÝ JAZYK


V češtině teď tvoříme město. Vzniká postupně a to procvičováním párových souhlásek, takže vlastně spodobou znělosti. Každý týden se věnujeme jedné dvojici souhlásek. Předcházelo tomu vyhledávání kořene slov, nebo také tvoření slov příbuzných.


ANGLICKÝ JAZYK


Celé dva měsíce jsme měli velké téma - dny v týdnu, měsíce, roční období a počasí. Vše dohromady nám to vytvořilo krásný blok. K tomu také patřila dovednost zeptat se třeba na počasí, jaký je den, měsíc a nebo přiřazovat k jednotlivým měsícům typické počasí. Každým tématem nás provázela písnička či říkanka. V průběhu jsme se také podívali na pojmenování různých druhů hmyzu, zakončené prezentací o našem oblíbeném hmyzu.



MATEMATIKA


Držíme se hesla že opakování je matka moudrosti a tak poctivě opakujeme procvičování násobilky formou opakovaného sčítání. Pokročili jsme až k násobkům osmi. Postupně si každý sestavujeme svoji tabulku a trénujeme ji všude kde se dá - tleskáním, dupáním, poskakováním. Geobordy nás moc baví, tvoříme rukama a přitom poznáváme různé tvary i nové názvy, které se postupně učíme i pojmenovávat třeba jako je mnohoúhelník, vrchol, strana, úhel, úhlopříčka. Rýsování jsme využili i při tvorbě včelího úlu a pláství. Nezapomínáme na slovní úlohy s mincemi, autobusy, jízdním řádem a časem. Ty nám ale stále dávají zabrat. Nevzdáváme se a jsme pilné jako včelky. Dost nám pomáhá “dobrá rada od kamaráda”, práce ve skupině nebo různé pomůcky, které si sami vytváříme.